SALUTACIONS


Desitgem que tot el que es publiqui en el blog us serveixi per aprendre més i recordeu el que sempre diem: "Les persones que saben molt, són les persones que llegeixen molt".

dimarts, 12 de febrer del 2013

EDUCACIÓ VIÀRIA


Educació per a la mobilitat segura (antiga Educació viària): els riscos al carrer. L'autoprotecció.

Descripció:
Els nens i nenes d’aquesta edat comencen a tenir uns nivells d’autonomia cada vegada més importants. Aquesta autonomia comporta la necessitat de saber identificar, percebre i valorar de la millor manera els perills més habituals al carrer, amb la finalitat de dur a terme conductes segures en cadascuna de les situacions que la seva mobilitat presenta. 
- 1 sessió a l’escola de 120 minuts (aproximadament) amb el material específic (aquesta sessió haurà de fer-se el mateix dia i de forma continuada). 
- 1 sessió al Parc Infantil de Trànsit durant tot un matí. 
A càrrec de: 
- Servei d'Educació per a la mobilitat segura de la Policia Local 
- Dept. d'Educació de l'Ajuntament
Objectius:
Establir relacions de confiança entre els nens i els Agents. 
1. Que el/la nen/a identifiqui, percebi i valori les situacions viàries de risc més habituals en aquesta edat: 
- Identificar els diferents espais i elements del seu entorn, així com els elements clau en que s´ha de fixar per poder tenir una conducta preventiva. 
- Espais compartits entre els vehicles i els vianants (carretera, via urbana), zones per travessar amb menys risc, la importància de veure i ser vist. 
- Senyalització: temps que dona el semàfor per travessar, senyals de trànsit (direcció obligatòria, girs prohibits, sentit giratori, i molt especialment, STOP, cediu el pas, entrada prohibida i el semàfor), senyalització de les maniobres quan es circula amb la bici, senyals dels Agents: parar i via lliure. (AQUEST TREBALL ES DESENVOLUPA AL PIT). 
- Aprendre la utilització correcta dels diferents elements de la bicicleta. (AQUEST TREBALL ES DESENVOLUPA AL PIT). 
- Seguretat passiva: el cinturó, el casc, sistemes de retenció infantil. 
2. Percebre globalment els espais i els elements de la mobilitat que comporten un risc. 
3. Valorar quina és la forma més segura de comportar-se en cada situació que la mobilitat presenta.

-----

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada